Vampir: The Masquerade – Recenzie Swansong: Mister, intriga și călărie

Din anii 90, filmele m-au învățat că vampirii își petrec tot timpul mâncând și făcând sex cu oameni (deseori simultan). Vampire: The Masquerade – Swansong m-a învățat că își petrec cea mai mare parte a timpului uitându-se la lucruri, oprindu-se ocazional pentru a avea conversații tensionate sau pentru a ridica carduri. Există mese ocazionale.

Probabil pentru că cei trei vampiri pe care îi joci ca în Swansong nu sunt cu adevărat doborâți. Amplasat în Bostonul din 2019, începi în mass-media după ce un atac brusc și violent asupra unei petreceri lasă zguduită curtea vampirilor din Boston. Prințul, un cosplayer al Annie Lennox numit Hazel Iverson, a chemat trei dintre cei mai de încredere locotenenți ai săi pentru a verifica mai întâi consecințele imediate, apoi a investiga consecințele mai ample și a lovi împotriva whodunit-ului. Deoarece dezvoltatorii Big Bad Wolf sunt oamenii din spatele Consiliului, rolul pe care îl jucați nu este un erou de acțiune, ci diferite nuanțe de spion și/sau detectiv. Cu toate acestea, niciunul nu vă oferă mult timp să vă distrați fiind sexy.

Cei trei indivizi ai tăi sunt Emem Louis, proprietarul unui club de noapte extrem de cool, Leysha, văzător amnezic reticent și Galeb Bazory, vampirul prin excelență al vampirilor. Sunt foarte diferite, dar toate interesante și foarte bine jucate, ceea ce ai nevoie într-un joc ca acesta. În general, preferatul meu este Galeb, deoarece este foarte serios și obosit și această combinație specială este foarte distractivă. Fiecare are un nivel diferit de jucat în fiecare etapă a poveștii și le puteți aborda în orice ordine doriți, deoarece totul are loc cam în același timp. La început, nivelurile sunt mici și conținute, oferindu-ți șansa de a stăpâni totul; Primul loc pe care îl explorezi este Hazel’s Court, care are câteva zone cu două camere la care să te uiți. Apoi progresezi prin apartamente întregi în care au avut loc crime, înainte de a trece la baze secrete uriașe cu mai multe zone.

Pentru banii mei, Swansong este cel mai bine în mijlocul scenei, unde nivelurile sunt de dimensiuni medii, dar dense. La nivelurile mai mari, faci mult jogging între zone și ajunge să devină o corvoadă. Dar etapele puțin mai mici par încă o provocare, deși nu treci niciodată foarte mult fără să găsești ceva. Primul nivel suculent al lui Leysha este foarte distractiv, în timp ce încerci să creezi o luptă mare și să identifici corpurile vampirilor, încercând în același timp să-ți controlezi foamea din cauza sângelui de peste tot.

Aici am folosit Auspex pentru a complot mai multe lucruri diferite deodată, așa că este o scenă a crimei foarte drăguță.

Să mănânci oameni în Swansong este un lucru pur utilitarist. Folosirea abilităților tale supranaturale îți exploatează foamea, iar dacă ți-e prea foame, ai putea stinge complet una. Pentru a vă umple contorul de foame, puteți mânca câțiva oameni în camere mici sigure pe care le găsiți (un om per cameră, un alt motiv care merită explorat). Puterile sunt variate. Abilitatea unică a lui Emem este graba, o putere rapidă obligatorie care îți permite să treci prin anumite goluri sau să mergi cu viteză mare. Emem poate, de asemenea, să devină invizibil sau să copieze uniforme – chiar să se uite la o persoană reală, dacă o ridici suficient de nivel. Galeb poate face o versiune de vampir a unui truc mental Jedi și poate spune doar „Este în regulă să fiu aici, dw”. Cel mai interesant este Auspex, care vă permite să vedeți amprente supranaturale lăsate pe o cameră, să risipiți deghizările care ascund secrete sau chiar să vedeți evenimente sau sentimente asociate cu un obiect.

Există și abilități non-supranaturale, care pot costa ceea ce am crezut că sunt „pătrate care vorbesc”, cealaltă bară de abilități. Aceasta acoperă lucruri precum convingerea oamenilor, intimidarea, hacking-ul sau posibilitatea de a deduce lucruri din ceea ce găsiți sau auziți la un nivel și vă puteți concentra abilitățile cu prețul mai multor Cutii Talky dacă doriți cu adevărat să treceți o interacțiune. Ca și în Consiliul, întâlnirile NPC sunt versiunea lui Swansong a luptei – lupte dialog în care trebuie să câștigi un anumit număr de interacțiuni pentru a obține rezultatul de care ai nevoie. Acestea sunt cu adevărat distractive. Există o matematică interesantă în asta, și un lucru foarte tare este că poți sări peste potriviri fără a folosi abilități dacă alegi opțiunile potrivite de dialog – deși este mult mai greu.

Emem se luptă cu un vrăjitor

În general, mi-aș fi dorit să fi fost puțin mai îndrăzneț folosind abilitățile mele, deoarece niciodată nu mi-a fost prea foame sau nu am rămas fără Talky Squares. Cea mai mare problemă pe care am avut-o este că am încercat să schimb totul la creșterea nivelului și pur și simplu nu funcționează. Pe măsură ce progresezi în joc, pragurile pentru a putea folosi abilitățile devin mult mai mari și, deși este frustrant să ratezi lucruri pentru că ai zero puncte de educație, este mai bine să te îmbunătățești pe termen lung. Jocul nu este foarte îngăduitor aici, iar Emem a avut de suferit pentru că am tăiat un nivel, ceea ce înseamnă că nu aveam prea multe XP pentru a urca la nivel pentru runda următoare, și așa că am căzut într-o mică buclă biff.

Curtea în ședință
Cei trei vampiri ai tăi sunt loiali regelui, deși ea îi minte în mod clar pe toți. Hazel este un politician atât de rău, încât ar putea la fel de bine să fie deputat pentru North East Somerset. Dar mi-a plăcut să fiu la curte pentru că există o mulțime de intrigi cu toți ceilalți oameni de acolo – tatăl/fostul lui Emem, copilul lui Galeb, hackerii ciudați din sub-sol… O grămadă de spioni și mincinoși pentru un… Bun. lucru.

Nu am găsit niciun folos pentru abilitățile tehnice, pentru că sunt dispus să mă uit la un indiciu timp de 20 de minute pentru a găsi răspunsul. S-ar putea să nu fii, dar am apreciat că este posibil să faci asta. Swansong este unul dintre acele jocuri în care aveam nevoie de un caiet la îndemână pentru a putea să scriu forme și coduri și mi-a plăcut cât de deschise erau unele dintre indicii. L-am scos pe Emem din funk uitându-se la postere foarte mult timp. Am spart un computer din cauza unui post-it care spunea că parola era stupidă și ușoară. Uneori, Swansong devine prea opac și vei eșua la obiective pe care nici măcar nu știai că le ai. În general, totuși, este foarte satisfăcător să depui efort. Swansong relegă, de asemenea, cea mai mare parte a expunerii sale la intrările de codex, ceea ce înseamnă că dialogul în joc este mult mai fluid și se poate concentra pe complot și „Nu ai încredere în nimeni!” conversatii. Tonul general este mai degrabă drama cu vampiri decât probleme serioase și funcționează.

Acestea fiind spuse, a durat mult mai mult decât era de așteptat, nu doar pentru că eram îngrijorat că am ratat lucruri, ci și pentru că jocul este un pic deranjat pe alocuri. Este unul dintre acele jocuri în care alegerile tale se adună – deși uneori poți să vezi șine de tren, mai ales dacă faci o greșeală uriașă – și astfel nu există salvare rapidă. Totul este bine până ajungi suficient de departe într-un nivel pentru a realiza că nu mai poți alerga, ceea ce la acest nivel special înseamnă că îți lipsește o grămadă de conținut. La nivelul Galeb, camera mea s-a blocat pe loc, așa că nu am putut privi în sus, așa că nu am putut declanșa următoarea etapă a nivelului interacționând cu un ecran gigant. Și într-un joc fără punct de control, pierzi mult timp când trebuie să repornești o întreagă secțiune.

Există, de asemenea, zgomote care nu întrerup jocul în unele dintre mișcările personajului – uneori un NPC poate aluneca pe pământ în loc să meargă, sau buzele lor nu se sincronizează ca și cum ai urmări o voce off. Este de iertare, chiar dacă puțin enervant și, din fericire, cele trei personaje principale nu au această problemă. Consider că Halsey, fiica de opt ani a lui Leysha, o problemă în sine cu jocul, dar kilometrajul tău poate varia în funcție de copiii vampiri bâlbâiți. Și Leysha – un Malkavian, “dracu, când au fost scrise aceste reguli?” Clanul VtM a cărui trăsătură specială este boala mintală – are unele dintre cele mai amuzante puteri, niveluri și etape, deci leagăne și sensuri giratorii.

În general, Swansong este puțin mai liber și mai dezordonat decât mă așteptam, dar cu câteva șuruburi strânse, necazurile ar fi mult mai puțin iritante și jocul mult mai distractiv. Este aproape foarte bun asa cum este. Am avut, cred, o cursă medie, unde am putut aprecia prostiile și detaliile interesante și nu am avut prea multe eșecuri tragice. Vreau să-l cânt din nou și să încerc diferite alegeri, sau să iau decizii mai bune, dar… sunt în mijlocul unei noi emisiuni TV. Și mai este această carte pe care am citit-o, știi? Și trebuie să mă spăl. M-am atașat de cei trei vampiri ai mei, dar nu acea atașat.