Soundfall Review (Switch eShop) | Viața lui Nintendo

Capturat pe Nintendo Switch (portabil/dezactivat)

Când cânți la un instrument, poate fi interesant în cele din urmă găsește cântecul pe care încerci să-l stăpânești de ceva vreme. Jocurile de ritm sunt construite pe acest concept, provocându-vă să rejucați nivelurile de câte ori este necesar, până când îl obțineți perfect. Uneori, mecanica ritmului funcționează bine chiar și în alte genuri – doar uită-te la modul în care Runner3 reușește să realizeze un joc de platforme ritmic. Ce se întâmplă dacă am încerca să creăm un shooter cu două bețe cu elemente ritmice? Probabil veți obține ceva de genul Soundfall, lansarea inaugurală de la Drastic Games, un studio format din absolvenți ai Epic Games. Deși Soundfall nu prea are țevi pentru a atinge notele înalte, oferă totuși o experiență de acțiune plăcută, spre deosebire de orice altceva pe Switch eShop în acest moment.

Soundfall te aruncă în rolul Melody, un barista ghinionist cu o abilitate muzicală incredibilă, care rămâne în mare parte neexploatată. Înainte de a pleca la serviciu într-o zi, Melody se așează să asculte muzică și se trezește transportată într-o lume muzicală magică numită Symphonia. De aici vine toată muzica, dar sosirea Melody nu este neapărat un semn bun. Există o creștere a monștrilor răi numiți Discordians care amenință creația muzicală și depinde de Melody și de prietenii ei să-și asume rolul de Păstrători ai Armoniei și să contracareze amenințarea Discordant.

Soundfall Review - Captură de ecran 2 din 6
Captură pe Nintendo Switch (stație de andocare)

Narațiunea de aici nu este una care ar putea fi descrisă drept „profundă”, dar este genul de poveste care se potrivește bine cu atmosfera în general optimistă pe care o caută Soundfall. Temele pozitive și glumele banale abundă, creând o poveste care, în general, rămâne în afara drumului, oferind totuși momente ușor emoționante ici și colo. În plus, unele ritmuri importante ale intrigii sunt punctate cu animații scurte de desene animate, iar acestea ajută la impregnarea Soundfall cu un personaj distractiv.

Între timp, cei dintre voi care nu sunt la fel de interesați de poveste vor fi încântați să știe că există și un mod free-to-play, care elimină elementele poveștii și ajunge direct la obiect. Aici, puteți accesa oricând nivelurile în orice ordine, făcând mult mai ușor să redați melodiile preferate și să repetați pe cele care vă dau probleme.

Acest joc se situează undeva între un shooter cu două bețe și un joc de ritm, în timp ce parcurgeți fiecare secțiune a Symphonia pentru a o elimina de Discordians. Fiecare nivel are în fundal un cântec unic, iar scopul tău este de obicei să ajungi la sfârșitul etapei înainte ca melodia să se încheie. Dacă da, melodia se face pur și simplu în bucle și primești un rang mai scăzut când atingi obiectivul. Pe parcurs, ai sarcina de a curăța arenele de inamici – uneori cu câteva valuri pe arenă – și de a ridica orice cufere de comori pe care le-ai putea găsi pe scurte rute alternative.

Soundfall Review - Captură de ecran 3 din 6

Principalul lucru aici este că competența ta în luptă este direct legată de muzică în această etapă. Dacă, de exemplu, trageți cu arma „la timp”, veți face daune suplimentare. Dacă o faci în afara timpului, gloanțele tale nu vor călători atât de departe sau nu vor face atât de multe daune, iar arma se va supraîncălzi rapid. Dacă întâmpinați probleme în a găsi ritmul după ureche, metronoamele sunt afișate atât în ​​partea de jos a ecranului, cât și în fața personajului, iar controlerul vibrează în mod constant la ritm. În cel mai bun caz, acest accent pe conectarea coloanei sonore și a gameplay-ului creează un sistem de luptă care se simte foarte satisfăcător atunci când intri în zonă și poate cronometra constant acțiunea la ritm; în cel mai rău caz, aceste elemente ritmice arată ca o distragere plictisitoare pentru un împușcător, altfel solid, cu două bâte.

Principala problemă pe care am observat-o este că mecanica unui joc de împușcături și de ritm nu se amestecă întotdeauna bine aici. Jocurile de ritm funcționează pentru că de obicei te angajezi în secvențe rigide și previzibile care testează atât reflexele, cât și memoria. Întâlnirile cu inamicii de aici sunt orice altceva decât scenarii, în timp ce rătăciți printr-o arenă și luptăți cu inamicii care acționează independent de muzică. Scopul tău este să rămâi în viață, iar nevoile tale de supraviețuire nu se potrivesc întotdeauna perfect cu ritmul. O apăsare de buton care a fost la timp pentru a evita un atac poate să nu fi fost la timp cu muzica, ceea ce înseamnă că există în mod constant momente în care există conflicte între ceea ce trebuie să faci și ceea ce muzica vrea să faci.

Soundfall Review - Captură de ecran 4 din 6

În întâlnirile mai ușoare, elementele de joc ritmice îmbunătățesc lucrurile, deoarece aveți timp și spațiu pentru a aștepta aproximativ o secundă în plus pentru următoarea ritm înainte de a trage sau de a alerga. Dar în cele mai intense întâlniri, nu întotdeauna ai acest lux. Acest lucru poate duce la momente frustrante în care apăsați butonul de foc pentru a aprinde un inamic care se încarcă spre tine, doar pentru a fi lovit în continuare, deoarece atacul tău a fost eșalonat. Imaginați-vă că jucați Super Mario Bros., dar l-ați putea face pe Mario să sară doar când muzica atinge anumite note, în timp ce Goombas și alți inamici continuau să avanseze.

Ideea este că se pare că există două jocuri diferite aici care vă cer să le jucați pe ambele în același timp; unul vrea să eschivezi și să tragi prin valuri de inamici, celălalt vrea să apeși butoanele în timp cu muzica. Uneori provocările acestor două jocuri A face aliniați și le puteți juca pe amândouă deodată, dar de foarte multe ori ești forțat să alegi pe care să joci și ești pedepsit pe oricare ai alege.

În multe privințe, Soundfall se poate simți, prin urmare, inutil de iritant, deși este susținut de un sistem de pradă bine implementat care ajută la menținerea jocului interesant. Puteți mânui o varietate de arme cu rază scurtă și cu rază lungă de acțiune (toate tematice cu instrumente), iar fiecare armă va avea statistici și modificatori unici pentru a o deosebi. Prada urmează progresia dovedită a culorilor în stil Borderlands – articolele albastre sunt mai bune decât cele verde, cele mov sunt mai bune decât cele albastre etc. – cu articole mai rare având mai mulți modificatori pentru a bloca cu adevărat anumite stiluri de joc. Deși obțineți doar câteva bucăți noi de pradă pe o serie de nivel, poate fi destul de satisfăcător să vă pregătiți și să reîncercați etapele anterioare care v-au dat probleme la o altă încercare de a avea un rang mai înalt.

Soundfall Review - Captură de ecran 5 din 6

Pe măsură ce progresați prin poveste, deblocați încet mai multe personaje cu stiluri de joc ușor diferite. O primă deblocare, de exemplu, este un prieten rock al lui Melody, pe nume Jaxon. El folosește un topor în loc de o sabie pentru corp la corp, iar abilitatea sa supremă este un atac cu zonă de efect care se simte ca și cum s-ar scufunda într-o mulțime. Având aceste mici diferențe între personaje ajută la crearea și mai multă profunzime pentru sistemul de echipamente, deoarece puteți explora diferite versiuni care subliniază puterea fiecărui personaj. Mai important, este, de asemenea, mai ușor să știi cine este cine atunci când joci în cooperare.

Puteți avea până la patru jucători într-o petrecere simultan și puteți juca local sau prin invitații online. Deși pare că Soundfall a fost conceput mai degrabă ca o experiență cu un singur jucător decât o experiență multiplayer, poate fi totuși frumos să ai un prieten sau doi care să te ajute să mănânci prada și să treci peste cele mai grele întâlniri cu inamicii. Mai mult, jocul este suficient de simplu pentru a înțelege că aproape oricine îl poate ridica și intra în el relativ repede.

Un joc la fel de concentrat pe muzică precum acesta trăiește sau moare după coloana sa sonoră și, din fericire, acesta este un element în care Soundfall nu dezamăgește. Metal, salsa, jazz, pop punk și EDM sunt doar câteva genuri reprezentate aici; este o coloană sonoră care are cu adevărat ceva pentru toată lumea. Și, deși nu fiecare piesă este un banger, există o mulțime de piese de înaltă calitate, indiferent de gen. Unele melodii sunt exprimate, altele sunt instrumentale și este remarcabil cum toate se simt cumva coezive și complementare între ele, de parcă ar aparține aceleiași coloană sonoră.

Soundfall Review - Captură de ecran 6 din 6

Imaginile vizuale sunt puțin mai puțin impresionante decât muzica, dar fac o treabă bună de a vă prezenta această lume ciudată de explorat. Fiecare etapă va avea lucruri precum copaci dansați care se mișcă în ritm, iar mici atingeri, cum ar fi cufere de comori asemănătoare cu boombox, oferă legături creative cu modelul muzical. Totuși, am fost destul de dezamăgiți de design-urile destul de generice ale inamicilor cu care te confrunți și de faptul că nu durează prea mult până când Soundfall începe să facă schimburi de palete inamice. Atunci când ești prins în toate mediile de dans și explozii pline de culoare, este greu să fii prea dezamăgit, dar este genul de joc care se simte mai puțin atrăgător cu cât încetinești mai mult pentru a înregistra totul.

Concluzie

Soundfall este interesant și original, dar se împiedică în execuția sa. Îmbinarea jocului ritmic cu un shooter cu dual-stick este dificilă și este greu să nu te gândești că ar fi un joc mai puternic în general dacă s-ar concentra doar pe împușcături sau elemente de ritm. Poate funcționa armonios, dar provoacă și frustrare atunci când cele două jumătăți ale sale te trag în direcții diferite. Totuși, în ciuda momentelor sale ciudate, i-am oferi în continuare Soundfall o recomandare solidă, deoarece coloana sonoră diversă și captivantă, progresia personajelor asemănătoare RPG-ului și rejucabilitatea ridicată îl fac pe acesta să fie ușor de iubit. Poate că ar fi fost nevoie de mai multă practică, dar Soundfall oferă o performanță solidă în general.